Maanantai 08-08-2005 08:23:24 MJD : 53590.34958 Kommentoinut : kjk 8 TEST Ilkan kertojan Allan mittuu alkoi t„ss„. Ensin k„ytettiin l„hetti men syntikkaa 5 MHz l„hteen„. Kohinaa 150 ps, ei OK koska kerto jassa ei voinut mitata yht„aikaa 5 MHz tuloa ja 10 MHz l„ht”„ yhdest„ aikaerolaskimesta johtuen. Erotukseen j„i 38 ps kohinaa. Nyt muistin, ett„ HM2:ssa on 2 kpl 5 HMz l„ht”j„. Nyt punarenkai- nen koksi kuljettaa alas HM2:n vapaata 5 MHz aikaisemma HM1:n 5 MHz asemasta. Pannaan siis uusi kertaja allani k„yntiin ja palautetaan l„hettimen kaapeli takaisin syntikkaansa. Maanantai 08-08-2005 10:33:19 MJD : 53590.43980 Kommentoinut : kjk 3 TEST S„„din Cs2:n taajuutta. Steer komentoni yritti olla 210 exp-15 yl”sp„in N„ytti silt„ ett„ se otti 209 exp-15?? No pian sen n„kee mit„ tapahtui. Keskiviikko 10-08-2005 06:42:14 MJD : 53592.27933 Kommentoinut : kjk 2 VIAT Ilkka on n„emm„ vienyt 5/10 MHz kertojan pois ja kanavat j„„neet -1000000 tilaan, hyi. Keskiviikko 10-08-2005 06:51:34 MJD : 53592.28581 Kommentoinut : kjk 3 TEST Lomautin d1 kanavan ja kytkin PK10k:n puuhastelemaan Cs2:n kanssa Ilkka oli n„emm„ vienyt kertojansa t„n„ aamuna t”ihin tullessaan. Keskiviikko 10-08-2005 10:18:15 MJD : 53592.42934 Kommentoinut : j 4 TEST Poistin uuden Cs2:n steer komennon. Tutkin nimitt„in Cs1:n histo- riaa v.1997. Sekin oli aluksi hitosti miinuksella, mutta rauhoit- tui sitten noin 2 kuukauden aikavakiolla! Ei pid„ siis h„tt„ill„ atomikellojen kanssa. Sunnuntai 14-08-2005 16:17:02 MJD : 53596.67849 Kommentoinut : TaMa 2 YMPA Kabiini h„tyytt„„ koko ajan, pistin ilmareik„„ hieman pienemm„lle jotta tilanne paranisi. Maanantai 15-08-2005 09:04:25 MJD : 53597.37807 Kommentoinut : kjk 5 VIAT Cs-kabinetti on ollut hyvin stabiili vanhoilla asetuksilla. Koska alempi Cs2 on poissa, l„mp”tila laski. H„lytysrajaa vastaava l„m p„tila ehk„isee s„„t„j„n toiminnan, ellei itse s„„t„j„„n kosketa. Niinp„ pudotin h„lytysrajan 23 C:sta 21,5 C:en, kunnes Cs2 palau- tetaan. Keskiviikko 17-08-2005 09:21:47 MJD : 53599.39013 Kommentoinut : kjk 13 VIAT Kiikutin Cs2:n takaisin paikalleen r„kkiin ja asetin aikaan. K„yn nistyi vikkel„sti. Ongelma on sis„inen akku, joka ei kytkeydy automaattisesti, kun irroittaa muut s„hk”t. Akkukytkin n„ytt„„ olevan MOSFET, joka kyll„kin kytkee akun, jos sen hilan vet„„ v„kisin (1200 ohm vastus) maahan. MOSFETin per„ss„ on viel„ Schottky diodikin. N„ytt„„ silt„, ett„ akun ohjauslogiikassa on jotain m„t„„. Sulake 5 A 125 V (nelikulmainen, valkoinen, pieni rasia) oli ok. Tapio on tilannut manuaalin, koska vika ei liene kovin kummoinen. Ohjauskortti vain on t„p„t„ynn„ tavaraa, joten re-engineering on turhan ty”l„st„. Ei siis selvi„ ilman papereita kohtuullisessa ajassa. Voitaneen joutua vet„m„„n akun johdot ulkokautta!, koska joskus tuleva "manuaali" saattaa olla vain mainospapereita. Keskiviikko 17-08-2005 09:34:36 MJD : 53599.39903 Kommentoinut : kjk 8 TEST Unohtui tuossa mainita ett„ viime viikon lopulla asennettiin tuo Datumin distributori k„ytt””n. Molempiin inputteihin menee HM2:n erillinen 5 MHz (ent. HM1:n 5 MHz). L„hd”t 1 ja 11 menev„t PK10k:n mutusteltavaksi kanavilla d1 ja d3. Alustava Allan tieto on, ett„ kohina kasvaa ja se on suurempi kuin Ilkan 5/10 MHz ker tojassa. T„t„ kautta tulevaa maser taajuutta ei ilmeisesti?? parane tarjota laser miehille??. Tosin sen optisen linkin kohina on nuuskimatta.